Skatepark-in-opwijk Skatepark-in-opwijk
Forum van de vereniging die een skatepark in Opwijk wensen op een aangepaste locatie waar skaters hun sport kunnen beoefenen zonder dat zij de privacy en de rust van de buurtbewoners verstoren.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

brief naar burgemeester en schepenen verzonden op 11/09/2008

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Skatepark-in-opwijk -> Persberichten & Briefwisseling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jos & madeleine



Geregistreerd op: 16 Mei 2008
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 11-09-2008 18:03:51    Onderwerp: brief naar burgemeester en schepenen verzonden op 11/09/2008 Reageren met citaat

Geachte Burgemeester en Shepenen,



Zoals jullie weten is het deze avond evaluatie vergadering i.v.m. het skatepark.

Mijn naam is Ann De Smedt en ben woonachtig in de Millenniumstraat en mijn ouders woonachtig te Konkelgoed.

(dit weten jullie waarschijnlijk wel)

Ik zou graag jullie aandacht eventjes willen vestigen over een paar voorvallen die gebeurd zijn deze week voor jullie nog eens besprekingen doen.

Maandagavond staat mijn vriend Stefaan 30 jaar samen met mijn vader zijn buurman Freddy Vissers een sigaret te roken en een babbeltje te slaan op het baantje van mijn vader zijn tuin ook aan grensend aan het skatepark.

Een paar jongeren zijn aan het skaten en 2 gasten beginnen daar te vechten en te slaan op elkaar daarop roept Freddy ‘hey jongens rustig hé’ de gasten voelen zich aangevallen zeker en komen daarop naar hun gestapt en geven Freddy een duuw en Stefaan een klap op zijn gezicht, dit kan toch echt niet meer of wel? Zij moeten hun laten doen door minderjarigen. Stefaan is dinsdag klacht gaan indienen bij de politie van Opwijk.

Dinsdagavond was het meting voor het lawaai, ze hebben oproepen gedaan voor zoveel mogelijk skaters te laten komen en mee te doen, ze waren misschien met 10 skaters aanwezig en hebben dan nog niet volop door gedaan zoals anders,ze hebben meer show gegeven, deze jeugd is ook niet dom en achterlijk dat ze daar met 20 of 30 mensen zouden skaten want het is in hun nadeel als de meting hoog zou uitkomen en ze weten dat en kan je ze ongelijk geven? Neen

Woensdagnamiddag is mijn vader in zijn tuin aan het werken en is weer eens van pure miserie naar binnen gekomen want ze bekijken hem weeral vies en al die scheldwoorden dat je moet aanhoren ECHT PLEZANT HOOR.

Ik was samen met mijn moeder en dochtertje naar de winkel geweest en was de auto aan het uitladen aan de garage en wij worden ook weer uitgelachen, ik parkeer dan mijn auto en kom te voet af voor langs de tuin binnen te gaan en 2 gasten roepen naar elkaar en doen teken “kijk ze is daar”, dit is echt heel plezant dat ge elke dag wordt scheef bekeken als een stuk stront en dat ze je uitschelden en dan moeten wij altijd rustig en kalm blijven voor jongeren onder de 16 jaar!!!

Later op de avond staan we aan de garage met buurvrouw Anja en buurman Jos en hun dochtertje is aan het spelen op het skateterrein, wat toch ook mag? Daarop hoort de mama dat ze tegen Kato zeggen kom jij hier ook de weg versperren. Anja gaat rustig naar de jongens en vraagt rustig te blijven , en legt uit dat de bewoners niets tegen de jeugd heeft want iedereen dat hier woont heeft tenslotte kinderen,en zegt dat eigenlijk het skateterrein niet echt op zijn plaats staat hier en dat er genoeg andere plaatsen zijn waar ze kunnen door skaten en zoveel lawaai kunnen maken als ze willen en deelt ook mee dat er een vergadering gepland is op donderdagavond en vraagt dat ze ook willen komen voor hun mening eens te zeggen en die van de bewoners te horen. Hierop zeggen ze dat het skatepark zeker en vast niet weggaat dus wij zullen hier blijven komen dus deze jeugd weet al meer dan de bewoners !!! We zullen eens zien of deze dan naar de vergadering komen?!

Ik ga ook eens tot bij die jongens en vraag hen waarom ze eigenlijk de mensen hier zitten uit te lachen en zitten te pesten en zitten uit te schelden maar daarop krijg ik geen antwoord, ik zeg tegen die jongen gij moet dat toch zeker weten want gij hebt het deze namiddag zelf gedaan tegen mij maar daarop geen reactie en ze beginnen over iets anders ,ik zeg tegen hen heeft ooit al een buurman naar jullie zitten roepen NEEN hé waarom doen jullie dan zou. Niemand kan hier nog rustig buiten komen en rustig zitten want jullie zien iemand buitenkomen en jullie beginnen direct te roepen en te schelden is het echt hun bedoeling dat de mensen hun huis verkopen of de mensen niet meer buiten kunnen komen en dat dan de jeugd rustig zijn gangetje kan gaan en dat zij het hier te zeggen hebben!!!

Rond 7 uur zijn we in de veranda van mijn ouders en willen beginnen te eten en de jongeren staan boven op de ramp en zitten te wijzen naar ons tekens te doen, daarop slaan mijn vader zijn stoppen eindelijk door (wat al maanden bezig is) en gaat direct naar de jongens naar toe en zegt tegen die gast kom eens naar beneden en doe dat hier is mijn gezicht want ben het kots beu dat ge ons altijd vies zit te bekijken en de mensen hier zit uit te schelden, (op nog geen 5 seconden waren alle buren buiten ). Ik blijf mij niet langer vernederen en weg pesten, ik heb geen schrik van jullie ‘ik blanke man van 60 jaar’ daarop zegt ander gast ‘meneer rustig blijven’ dus wij buurtbewoners moeten ons laten blijven pesten door kinderen jonger dan 16 jaar maar als ge voor hun neus staat dan durven ze niets meer doen maar als ze terug in groepjes toekomen voelen ze zich terug groot en stoer en doen ze gewoon terug verder.

Waarschijnlijk zijn jullie ook al het voorval vergeten van die fles water met mijn dochtertje “wij nog niet” maar als het jullie kind of kleinkind zou geweest zijn zou het waarschijnlijk al veel anders geweest hebben! Niet.

Er zijn nu geen klappen uitgedeeld maar zitten jullie hier dan echt op te wachten tot dat eens gaan gebeuren en dan zal het waarschijnlijk de bewoners hun fout zijn want zij kunnen niet rustig blijven, spijtig dat jullie daar niet wonen hé!

Hebben jullie eigenlijk eens nagedacht als dit zo blijft verder gaan wat voor een buurt dit gaat worden? (eentje zoals in de Brusselse wijken)!!!

Denk toch eens goed na als MENS en zet het terrein waar kinderen zich kunnen uitleven en lawaai kunnen maken zoveel als ze willen het is tenslotte hun hobby en sport maar zet het waar er niemand last van heeft en dat eindelijk de bewoners die er ruim 20-30 jaar wonen terug kunnen genieten van hun leven en hun omgeving.







Vriendelijke groeten van alle bewoners
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Skatepark-in-opwijk -> Persberichten & Briefwisseling Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum